Challenge // Így rögzítsd a robotversenyt
Az utolsó tartalmi frissítés időpontja: 2021.10. 08.
Online FIRST LEGO League Challenge versenyek esetén a robotversenyek értékeléséhez nem áll a helyszínen bíró rendelkezésetekre, a futamok pontozása távolról történik. Ehhez nektek kell rögzítenetek a videókat, majd feltöltenetek a remote plaform felületére. Összesen négy szerkesztés nélküli, nyers videófájlt kell majd elkészítenetek. Egy tesztfutamot, valamint három éles futamot.
A tesztfutamok kiértékelése még a verseny előtti napokban történik, annak kiértékelése segít bennetek nem csak a robotversenyre való minél hatékonyabb felkészülésben, hanem egyúttal visszajelzést is ad arról, hogy a felvételeket jól készítettétek el.
Tanácsok, tippek
Az egyes futamoknál a felvételt indítsátok el már a robot startja előtt, aztán az egész futam alatt forogjon a kamera és csak akkor állítsátok le a rögzítést, ha a 2,5 perces futam után a pályát is aprólékosan végigpásztáztátok.
Az, hogy milyen kamerát választasz, egyáltalán nem számít, lehet az professzionális kamera, de egy alsó kategóriás okostelefon is. Nem a felvétel minősége számít, hanem az, amit a készülék rögzít!
Viszont, legyetek arra tekintettel, hogy a feltöltési limit 2 GB videónként, emiatt kérünk ne rögzítsetek videókat 4K felbontásban, Android készülék esetén 1080p (Full HD) felbontást válasszatok 30 frame/sec képrögzítéssel, míg iOS telefon esetén a HD-30 beállítás lehet megfelelő.
Ha a pálya körül nincsenek falak, akkor fekete szalagot használjatok a bázis jelölésére. Fontos megjegyezni, hogy ennek a lényege, hogy a robot a pályán maradjon, hisz a pályalapot kizárólag a bázisra lépéskor hagyhatja el a robot.
Teendők a futam előtt
- Győződjetek meg róla, hogy a pálya teljes egészében készen áll a feladatok végrehajtására.
- Legyen látható a felvételen, hogy a robotod és minden kiegészítőd belefér valamelyik vizsgáltai területre.
- Mutassátok meg, hogy a magasság határt nem lépitek át.
- Mutassátok meg, hogy a robototokon maximum 4 motor található.
- Ha készítettetek innovációs projekt modellt, azt is mutassátok meg a kamerának.
- Válasszátok ki a kamera pozícióját.
- Fontos megjegyzés: győződjetek meg róla, hogy a robot teljes egészében az indítási zónában található még az indítás előtt
- Próbáljatok kiválasztani egy megfelelő kameraképet, a kamerának a teljes futás alatt mutatnia kell a versenypályát a bázissal együtt.
- Íme néhány példa arra, hogy hova is érdemes állítani a kamerákat a megfelelő felvételek készítéséhez:
Teendők futam közben
- Ne mozgassátok a kamerát és folyamatosan rögzítsetek!
- Ha mobilt használtok, forgassátok el azt. Álló videókat nem lehet értékelni.
- Ha készen álltok az indításra számoljatok vissza szóban ("3, 2, 1, LEGO").
- Folyamatosan hanggal is közvetítsétek, hogy éppen mi történik a pályán, éppen mit csinál a robot.
- Forogjon a kamera a robotfutam teljes hátralévő ideje során.
Teendők futam végén
- Ha megállítjátok a robotot, mert befejezte az általatok tervezett akciók végrehajtását, vagy mert lejárt a futamra szánt 2,5 perces időkeret, akkor mondjátok be hangosan a megállítás okát. (Például: "Kész vagyunk a feladatokkal!" vagy "A futamnak vége!").
- Ezt követően továbbra se állítsátok le a felvételt Szépen lassan pásztázzatok végig az egyes küldetési objektumokon, hogy a végeredmény is látszódjon.
Figyeljetek oda arra, hogy az összes küldetési objektumot alaposan körbevideózzátok, mindent, ami szerintetek pontot ér. Kérünk, hogy narráljátok a sikereket és az esetleges hibáitokat is.
Sok sikert a versenyhez!
A FIRST LEGO League Magyarország aranyfokozatú támogatója:
A FIRST LEGO League Magyarországi partnerei:
2024/ HelloWorld Egyesület (helloworldegyesulet.hu) / Minden jog fenntartva.
Kérdésed van az oldalon olvasható információkkal kapcsolatban? Hibát találtál? Írj nekünk: fll@helloworldegyesulet.hu