Challenge // Így rögzítsd a robotversenyt

Az utolsó tartalmi frissítés időpontja: 2021.10. 08.

 

Online FIRST LEGO League Challenge versenyek esetén a robotversenyek értékeléséhez nem áll a helyszínen bíró rendelkezésetekre, a futamok pontozása távolról történik. Ehhez nektek kell rögzítenetek a videókat, majd feltöltenetek a remote plaform felületére. Összesen négy szerkesztés nélküli, nyers videófájlt kell majd elkészítenetek. Egy tesztfutamot, valamint három éles futamot.

A tesztfutamok kiértékelése még a verseny előtti napokban történik, annak kiértékelése segít bennetek nem csak a robotversenyre való minél hatékonyabb felkészülésben, hanem egyúttal visszajelzést is ad arról, hogy a felvételeket jól készítettétek el.

Tanácsok, tippek

Az egyes futamoknál a felvételt indítsátok el már a robot startja előtt, aztán az egész futam alatt forogjon a kamera és csak akkor állítsátok le a rögzítést, ha a 2,5 perces futam után a pályát is aprólékosan végigpásztáztátok.

Az, hogy milyen kamerát választasz, egyáltalán nem számít, lehet az professzionális kamera, de egy alsó kategóriás okostelefon is. Nem a felvétel minősége számít, hanem az, amit a készülék rögzít!

Viszont, legyetek arra tekintettel, hogy a feltöltési limit 2 GB videónként, emiatt kérünk ne rögzítsetek videókat 4K felbontásban, Android készülék esetén 1080p (Full HD) felbontást válasszatok 30 frame/sec képrögzítéssel, míg iOS telefon esetén a HD-30 beállítás lehet megfelelő.

Full HD rögzítés Android alatt

Ha a pálya körül nincsenek falak, akkor fekete szalagot használjatok a bázis jelölésére. Fontos megjegyezni, hogy ennek a lényege, hogy a robot a pályán maradjon, hisz a pályalapot kizárólag a bázisra lépéskor hagyhatja el a robot.

Teendők a futam előtt

  • Győződjetek meg róla, hogy a pálya teljes egészében készen áll a feladatok végrehajtására.
  • Legyen látható a felvételen, hogy a robotod és minden kiegészítőd belefér valamelyik vizsgáltai területre.
  • Mutassátok meg, hogy a magasság határt nem lépitek át.
  • Mutassátok meg, hogy a robototokon maximum 4 motor található.
  • Ha készítettetek innovációs projekt modellt, azt is mutassátok meg a kamerának.
  • Válasszátok ki a kamera pozícióját.
  • Fontos megjegyzés: győződjetek meg róla, hogy a robot teljes egészében az indítási zónában található még az indítás előtt
  • Próbáljatok kiválasztani egy megfelelő kameraképet, a kamerának a teljes futás alatt mutatnia kell a versenypályát a bázissal együtt.
  • Íme néhány példa arra, hogy hova is érdemes állítani a kamerákat a megfelelő felvételek készítéséhez:

Ideális rögzítési pozíciók

Teendők futam közben

  • Ne mozgassátok a kamerát és folyamatosan rögzítsetek!
  • Ha mobilt használtok, forgassátok el azt. Álló videókat nem lehet értékelni.
  • Ha készen álltok az indításra számoljatok vissza szóban ("3, 2, 1, LEGO").
  • Folyamatosan hanggal is közvetítsétek, hogy éppen mi történik a pályán, éppen mit csinál a robot.
  • Forogjon a kamera a robotfutam teljes hátralévő ideje során.

Teendők futam végén

  • Ha megállítjátok a robotot, mert befejezte az általatok tervezett akciók végrehajtását, vagy mert lejárt a futamra szánt 2,5 perces időkeret, akkor mondjátok be hangosan a megállítás okát.  (Például: "Kész vagyunk a feladatokkal!" vagy "A futamnak vége!").
  • Ezt követően továbbra se állítsátok le a felvételt Szépen lassan pásztázzatok végig az egyes küldetési objektumokon, hogy a végeredmény is látszódjon.

Figyeljetek oda arra, hogy az összes küldetési objektumot alaposan körbevideózzátok, mindent, ami szerintetek pontot ér. Kérünk, hogy narráljátok a sikereket és az esetleges hibáitokat is.

Sok sikert a versenyhez!

A FIRST LEGO League Magyarország aranyfokozatú támogatója:


 

A FIRST LEGO League Magyarországi partnerei:

2024/ HelloWorld Egyesület (helloworldegyesulet.hu) / Minden jog fenntartva.

Kérdésed van az oldalon olvasható információkkal kapcsolatban? Hibát találtál? Írj nekünk: fll@helloworldegyesulet.hu